Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.4.2004, Martin Štěpánek, aktualita
Na serveru Tommi-systems se objevila zajímavá zpráva, podle které se potvrzuje "podvádění" nVidie ve hře Far Cry. Celý tento problém se podařil prokázat pomocí programu 3D Analyze (pomocí beta verze, která zatím není k dispozici pro veřejné...
Tomáš Kolařík | 28.4.200418:43
Ano je to tak. Tem včerejší výsledek se mi zdál ňákej divnej. Tak sem za­šel ke kámošovi co má Far Cry a na kartě GeForce 4 Ti to NEARTEFAKTOJE. To­hle tvrzení potvrdil i recenzent LEVELu Michal Rybka, který mi napsal že­ jde o použitý ovladač nový to nědělaj. ­(Hrál na 5600­)
Odpovědět0  0
danno (337) | 29.4.20048:17
ci ti nebude tym, ze GF4Ti nepouziva PS2.0
Odpovědět0  0
duky (50) | 28.4.200411:19
nechapu tuhle diskuzi, kdyz mi nekdo rekne neco ve stylu ­"graficka karta nVidia­" tak ho vzdycky opravuju ze nVidia nedela graficke karty, to co vyrabeji se tak neda nazvat, je to cokoliv jineho ale ne graficka karta
Odpovědět0  0
Thomas | 28.4.20048:38
K tomu se da rict jen jedine ... ATI rules :­-D
Odpovědět0  0
Tykvík | 27.4.200421:05
Já už se ničemu nedivím, nVidia jasně dokazuje, že si nás, spotřebitelů, vůbec neváží. A co se týká řady FX. Tady platí jediné: je to SHIT! I kdyby mi nabízeli FX 5950 za pakatel. Radši políbím záchodové prkénko na koupališti!
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 27.4.200421:33
To bych teda rad videl.
Nejvic me vzdycky pobavi, kdyz toto rikaji lidi, kteri maji sotva Radeona 9200. Opravdu si myslite, ze by jste si rad nezahral?
Odpovědět0  0
Tykvík | 28.4.200419:14
Pravda. Přiznávám, že jsem to trochu přehnal. Každopádně jsem na nVidii naštvaný ­- nejdříve oškubaná řada GF 4 MX, pak FX 5600 ­(Ultra­). Člověk aby měl alespoň 5900XT, popř. 5700 Utra aby to trošku ušlo ­(Ale co hry co pojedou naplno na VS a PS 2.0?, co pak? ­). Stejně je to hrůza. Cíl je ryze marketingový ­- náš milý zákazníku, byli bychom velice rádi, kdyby sis koupil novou kartu každý rok.

Co se týká FX 5950. Kdyby byla tak výkonná, jako je hlučná... Snad to bylo naposledy, co se nás nVidia snažila opít rohlíkem. Od nové generace čekám solidní výkon. Ale u mě si nVidia bude léčit reputaci těžko.
Odpovědět0  0
Kakao | 27.4.200410:37
no­-X: Tak mi povedz co ma robit vyrobca hry ak vie ze pri vsetkych FXkach s pouzitim PS 2.0 to pojde neskutocne pomaly? to iste aj pred casom avizovali Valve so svojim Half Life 2 ze pri FXkach budu musiet pouzit nieco ako ­"mixed mod­" pretoze sa to pri PS 2.0 hrat neda a je to strasne pomale. Takze to znamena len jedine!! nVidia a jej rada FX ma na hov_o spravene Pixel Shadery a to sa zacina prejavovat prave teraz, ked sa do trendu dostavaju DX9 hry! Nova GeForce 6800 je len pokus o napravu pokazeny Pixel Shader jednotiek, ktory sa zrejme podari ale neskutocne mnozstvo nespokojnych zakaznikov s FXkami uz nVidia neskryje!
Odpovědět0  0
danno (337) | 27.4.200413:20
takto su vyvojari nuteni vyvijat dve verzie hry: DX9 a pre FX­-ka de facto DX8.1
Odpovědět0  0
no-X_shw (11) | 27.4.200413:51
Co má výrobce dělat? Zajistit, aby byl optimalizovaný kód použit jen na těch kartách, pro které byl vytvořen ­(pro ostatní by pak byl použit standardní kód­). To je podle mě ta chyba ze strany výrobce. Navíc díky použití optimalizovaného kodu nejsou výsledky benchmarků úplně objektivní ­(nechci říkat nevypovídající, protože u nV40 by ty rozdíly mezi např. 16bit a plným 32bit. neměly být výrazné)
Odpovědět0  0
wrigler (7) | 27.4.200416:45
Ono je ­"optimalizace­" u normálního produktu pro nějaký druh hardware a potom je ­"optimalizace­" pro nV a ta pak znamená vysoké výsledky za hnusný obraz = podvod na zákazníky což se v prvním případě říct nedá...........to ATI aj. takové problémy neřeší....
Odpovědět0  0
xR-> | 27.4.200417:03
Vyrobce muze: 1. Pouzivat OpenGL ­(misto shitoidniho DirectX­), kde tyto problemy nejsou
2. Optimalizovat tak, ze nedojde k vizualni degradaci

Sam jsem napsal a rucne optimalizoval nekolik desitek shaderu pro FX, kde doslo az k 4­-nasobnemu zvyseni vykonu bez JAKEKOLIV vizualni degradace vysledku. Nutno podotknout, ze pod OpenGL to jde asi lip nez v DirectX, jelikoz je mozne volit presnost pro kazdou instrukci zvlast.

Jinak pro NV40 se jiz optimalizovat nemusi, protoze existuje pouze 32­-bitova presnost.
Odpovědět0  0
no-X_shw (11) | 27.4.20049:42
Podle mě může za ­"čtverečky­" jak nVidia, tak výrobce hry. Kód hry pro grafiky nVidie byl totiž optimalizovaný pro sérii ­"FX­" ­(konkrétně drasticky snížená přesnost pxl shaderů, popř. i použita starší verze­), protože by na FXkách ta hra jinak vůbec neběhala ­(resp. velmi pomalu­). Nová 6800 má třeba už shadery lepší, ale je nucena kód pro FX používat, a proto ty výsledky. Výrobce hry měl být připraven i na příchod nové grafické karty a nVidia měla rovnou udělat grafiku, která by nepotřebovala optimalizovaný kód ­(FX­). Proto je to chyba obou stran... To je můj názor.
Odpovědět0  0
Guzii_nonlog | 27.4.20047:47
No GF 4Ti nepoužívaj takové optimalizace, jako dnešní karty, takže by se to taky z tohodle důvodu nemuselo projevit... :­)
Vlastně jsou výkoknnější třeba než 9500, ale ta optimalizace jim ubírá ... ;)
Odpovědět0  0
Dany HW_123 (6) | 27.4.20041:35
Týká se to rodiny FX,nebo všech? Já mám G4 Ti 4200 a nic nepoznávám.No už mě tak u nVidie serou. Doufám že nová G6800 bude bez někakých šizení,protože ty testy co vyšli na různých webech,by byli k ničemu a akorát by nasrali počítačový svět­( a mě taky­).
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 27.4.20047:08
No, ty se bat nemusis, jelikož GF4200 stejne PS 2.0 nepodporuje.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.